Sit & Go: keskivaihe

Tässä artikkelissa tarkastellaan Sit & Go -turnauksen keskitasoja - vaihetta, joka alkaa noin neljännestä blinditasosta ja päättyy siihen, kun vain neljä pelaajaa on jäljellä. Huomaa, että jos pelissä on kolmen ensimmäisen tason jälkeen jäljellä vain neljä pelaajaa, keskivaihetta ei tule, mutta näin käy harvoin.

Yleiset ohjeet

Mitä vähemmän merkkejä sinulla on, sitä aggressiivisemmin sinun tulee pelata
Kun blindit ovat isot ja merkkipinosi putoaa esimerkiksi alle10BB:hen, et voi odotella seuraavaa ryhmän 1-2 kättä. Sinun pitää sen sijaan olla valmis korottamaan ja puskemaan laajalla käsivalikoimalla pysyäksesi kilpailussa mukana ja päästäksesi kuplavaiheeseen.

Älä anna merkkipinosi kuivua blindeihinn
Vältä merkkien häviämistä luovuttamalla roskakäsiä, etenkin ollessasi blindeillä. Älä pelaa tässä vaiheessa passiivisesti. Korota sen sijaan millä tahansa kahdella kortilla hyvässä paikassa, kun sinulla on 5BB:tä tai vähemmän. On parempi taistella, kun sinulla kohtuulliset mahdollisuudet tuplata, kuin pelata tiukasti ja antaa blindien syödä merkkisi.

Jos korotat kolmasosan merkeistäsi, olet sitoutunut pottiin
Kun korotat kolmasosan merkeistäsi tai enemmän, olet laittanut pottiin niin paljon merkkejä, että sinun täytyy olla valmis laittamaan loput sisään. Siksi on ehkä parempi puskea all-in ennen floppia, kuin tehdä iso korotus. Tämä ei pelkästään luo painetta vastustajillesi, vaan lisää myös mahdollisuuksiasi tuplata (edellyttäen, että sinulla on vahva käsi). Jos korotat flopin jälkeen kolmasosan merkeistäsi, se kannattaa tehdä ideana saada loput sisään myöhemmillä streeteillä, vaikka pöydällä tulisi pelottavia kortteja.

Meneminen all-in tarkoittaa, että vastustajasi eivät voi korottaa sinua ulos potista

Tämä perustuu aggressiivisuuden voimaan - yhteen No Limit Hold'emin perusajatuksista. Puskemalla all-in sinulla on kaksi tapaa voittaa jako. Vastustajasi voi joko luovuttaa, tai hän voi maksaa, mikä tarkoittaa, että sinulla on edelleen mahdollisuus voittaa, kun kortit näytetään. Tämä on syy, minkä takia voit puskea useammalla kädellä, kuin millä voit maksaa. Jos vastustajasi puskee all-in, sinulla saattaa olla vaikea päätös edessä ja saatat tehdä virheen joko luovuttamalla parhaan käden tai maksamalla huomattavasti heikommalla kädellä.

Huomioi muiden pelaajien merkkipinot
Vastustajiesi merkkipinojen kokojen huomioiminen on yksi tärkeimmistä tekijöistä Sit & Go:n voittamisessa. Kannattaa olla valmis pelaamaan pienempiä merkkipinoja vastaan, mutta vältellä isoja. Tämä johtuu siitä, että iso merkkipino voi pudottaa sinut turnauksesta ja antaa sinulle todennäköisemmin toimintaa luomalla painetta korotuksin tai uudelleenkorotuksin, jotka riskeeraavat turnauksesi. Pieni merkkipino sen sijaan luultavasti luovuttaa, ellei hänellä ole hyvää kättä, jolla hän luulee saavansa tuplat.

 1  | 2 | ... 5 Seuraava sivu

Liittyvät osiot