Sit & Go: kupla

"Kupla" on turnauksen vaihe, jolloin pelaajia on jäljellä yksi enemmän kuin turnauksessa on rahasijoja. Tavallisessa Sit & Go -turnauksessa on kolme rahasijaa. Kupla on tästä syystä silloin meneillään, kun neljä pelaajaa on jäljellä. On elintärkeää pelata kupla hyvin, koska tämä vaihe ratkaisee, voitatko rahaa vai et.

Yleiset ohjeet


Tiukenna maksujasi

Kuplassa peli muuttuu tiukemmaksi. Yleensä, jos pelaaja menee all-in, kaikki muut luovuttavat. Tämän tuloksena sinun kannattaa tiukentaa maksujasi, koska all-inin maksaminen ja häviäminen voi tarkoittaa turnauksesi päättymistä. Tämä tarkoittaa myös, että vastustajasi pääsevät rahoille riskeeraamatta mitään - tilaisuus, jota et halua antaa heille.

Puske useammin, kun osallistut pottiin ensimmäisenä

Tämä on looginen seuraus edellisestä huomiosta. Voit käyttää hyväksi sitä, että vastustajasi tiukentavat maksujaan, puskemalla laajemmalla käsivalikoimalla varastaaksesi blindit ja antet ja estäen siten merkkipinosi kuivumista blindeihin.

Pelaa aggressiivisemmin, kun sinulla on isoin merkkipino

Isoimmasta merkkipinosta on luonnollisesti useita etuja, varsinkin kuplassa. Et voi pudota turnauksesta yhdessä jaossa, joten voit pelata aggressiivisesti laajalla käsivalikoimalla. Riskeeraat vähemmän kuin keskikokoinen tai pieni merkkipino, joten voit ottaa osuman ja silti jatkaa turnausta.

Toinen huomioitava seikka on, että koska sinulla on enemmän merkkejä kuin vastustajillasi, heidän täytyy riskeerata turnauksensa joka kerta, kun he osallistuvat jakoon kanssasi. Tämä johtaa tiukempaan maksamiseen, johon viittasimme aiemmin.

Tiukenna puskujasi isoja merkkipinoja vastaan

Vaikka kuplassa kannattaa puskea useilla käsillä, ole valikoivampi puskiessasi isoa merkkipinoa vastaan. Isolla merkkipinolla on dominoivan merkkimääränsä vuoksi varaa maksaa laajemmalla käsivalikoimalla, joten vaarasi pudota turnauksesta on merkittävästi suurempi, kuin keskikokoista pinoa vastaan.

Hyökkää samankokoista merkkipinoa vastaan

Kun sinulla on vähän merkkejä, tunnista pelaaja, jolla on samankokoinen merkkipino kuin sinulla, ja hyökkää. Luot silloin "hän tai minä" -tilanteen ja saat maksimituotot, jos voitat all-in -kohtaamisen. Jos sen sijaan voitat all-in -tilanteen isoa merkkipinoa vastaan, jolla on selvästi sinua enemmän merkkejä, sinua ei palkita rahasijalla. OK, tuplaat merkkisi, mutta pelaajia on edelleen neljä jäljellä ja kuplataistelu jatkuu.

 1  | 2 Seuraava sivu

Liittyvät osiot