Skill League -liigan pistekaava



Skill Leaguen pistekaava mittaa pelaajien kokonaissuoritusta ja vähentää varianssin ja onnen merkitystä.

Kaavan yhteenveto

Kaikki pelaajat aloittavat joka kuukausi 1 500 pisteellä. Jokaisen turnauksen jälkeen lasketaan uudet pisteet kaikille osallistujille. Pisteet lisätään tai vähennetään nykyisestä pistemäärästä seuraavien seikkojen perusteella:
  • Sijoitus (mitä korkeammalle sijoitut turnauksessa, sitä enemmän pisteitä lisätään pistemäärääsi)
  • Osallistujien vahvuus(jos pärjäät hyvin kovaa vastusta vastaan, ansaitset enemmän pisteitä)
  • Rahasijat(jos pääset "bubble"-vaiheen ohi, ansaitset enemmän pisteitä)
  • Finaalipöytä(jos sijoitut yhdeksän parhaan joukkoon, ansaitset vielä enemmän pisteitä)

Sijoitus

Tärkein tekijä pisteissäsi on kokonaissuorituksesi Skill League -turnauksissa. Joten yritä päästä mahdollisimman pitkälle turnauksissa oppitunneiltamme opituilla taidoillasi!
 
Pisteet jaetaan seuraavasti:

1. Parhaat 1/16.  (Esimerkiksi 800 pelaajan turnauksessa parhaat 50 pelaajaa.)
Parhaan 1/16-pelaajan joukkoon sijoittuneille jaetaan pisteitä lineaarisesti. Kahden perättäisen sijan ero on melko pieni. Palkinnot jaetaan "tasaisemmin" kuin tavallisessa usean pöydän turnauksessa.

2. Parhaat 25 % - 1/16.
Pisteet kasvavat logaritmisesti.  

3. Huonoimmat 75 % 
Pisteet kasvavat logaritmisesti, mutta eivät niin jyrkästi kuin keskiosiossa
Esimerkki: Kuukauden ensimmäisessä turnauksessa kaikki pelaajat aloittavat 1 500 pisteellä. Turnauksen keskimääräinen vahvuus on siis 1 500 pistettä. 1 150 osallistujan turnauksessa pisteitä jaetaan seuraavasti: 

Sijoitus Taitoarvo Muutos
1 1636,4 +136,4
2 1615,9 +115,9
3 1605,3 +105,3
50 1559,2 +59,2
150 1522,8 +22,8
300 1503,4 +3,4
500 1496 -4
1150 1484 -16

Osallistujajoukon vahvuus

Toinen ansaitsemiasi pisteitä määrittävä tekijä on aloituspisteesi verrattuna osallistujajoukon keskimääräiseen vahvuuteen. Pelaajat, jotka aloittavat turnauksen korkeammalla pistemäärällä saavat vähemmän pisteitä, kuin pelaajat, jotka aloittavat saman turnauksen pienemmällä pistemäärällä.. Lisäksi korkeamman pistemäärän omaavat pelaajat häviävät enemmän pudotessaan aikaisin.
 
Esimerkki:Pelaaja sijoittuu 300. sijalle 1 150 pelaajan turnauksessa. Keskimääräinen pistemäärä on 1 500.

Tapaus 1. Pelaajan pistemäärä on 1 700. Hänen pistemääränsä on 200 pistettä parempi kuin osallistujilla keskimäärin.

Tapaus 2. Pelaajan pistemäärä on 1 300. Pelaaja on 200 pistettä alle keskiarvon.

Tapauksessa 1 hän menettää 2,6 pistettä. Tapauksessa 2 hän ansaitsee 9,6 pistettä turnauksensa tuloksesta.

Rahasijat

Tämä on yksinkertainen sääntö, jos sijoitut rahasijoille, saat ylimääräiset +3 pistettä.

Olet saattanut huomata, erityisesti Open Skill League -turnauksissamme, eroavaisuuden ilmoitetussa palkinnossa "Turnausinfon" ja turnausaulan välillä. Tässä selitys:

"Turnausinfo" näyttää teoreettisen palkinnon prosenttiosuutena palkintopotista. Kun varsinainen voittosumma on alle 0,01 dollaria, sitä ei jaeta pelaajalle, vaan se lisätään turnauksen voittajan palkintoon.

PokerSchool Skill Leaguen pisteet lasketaan käyttäen teoreettista palkintojakaumaa. Esimerkiksi pelaaja, jonka teoreettinen palkinto on alle 0,01 dollaria, ei saa rahapalkintoa turnauksesta, mutta hän saa silti ylimääräiset 3 Skill League -pistettä rahasijastaan.

Finaalipöytä

Finaalipöydän saavuttaneille jaetaan ylimääräisiä pisteitä seuraavasti:
Sijoitus Lisätyt pisteet
1. +50
2. +30
3. +20
4.-9. +10

Yhteenveto

PokerSchool Skill League -pisteiden jakoperuste on huomattavasti tasaisempi verrattuna tavanomaisen usean pöydän turnauksen palkintorakenteeseen. Tavallisissa turnauksissa ei ole merkitystä putoatko ensimmäisenä vai bubble-vaiheessa. Kummassakaan tapauksessa et voita mitään. Pistekaavassamme näiden kahden sijoituksen ero on noin 40 pistettä. Lisäksi 1. ja 10. sijan ero on pienempi kuin normaalissa palkintorakenteessa. Voittaja saa noin 68 prosenttia enemmän pisteitä kuin sija 10. Tavallisessa turnauksessa hän saa normaalisti vähintään 100 prosenttia enemmän. Lopuksi on vielä yksi suuri ero: Erittäin aikaisen vaiheen putoamisista pistemäärästä vähennetään pisteitä. Tällä tavoin aikaista riskeeraamista rankaistaan ja jatkuvia hyviä tuloksia kuukauden aikana palkitaan.
 
 
JOS pidät matematiikasta, tässä on tarkka kaava ... (avaa klikkaamalla)


    osallistujat := osallistujien määrä
    sijoitus := pelaajan lopullinen sijoitus turnauksessa
    osallistujajoukon vahvuus:= kaikkien turnaukseen osallistuneiden keskimääräinen aloituspistemäärä
    2ln:= 2-kantainen logaritmi
     
    Uusi pistemäärä = [vanha pistemäärä] + delta + 4 + ([osallistujajoukon vahvuus] - [vanha pistemäärä]) / 33
     
    Kaava deltalle:
     
    Parhaat 1/16:
    delta = 40+(1/16-(sijoitus/osallistujat))*16*40
     
    Parhaat 25 prosenttia:
    delta = (2ln (osallistujat/sijoitus)-2)*20
     
    Huonoimmat 75 prosenttia:
    delta = (2ln (osallistujat/sijoitus)-2)*10
     
 
 

Muista, että vaikka et pärjäisi liigassa tässä kuussa, kaikki aloittavat seuraavan kuukauden samoilla 1 500 pisteellä, joten kaikki voivat jälleen voittaa!